اگر چند وقتی است که مشغول به بازاریابی و فروش دستگاه کارتخوان شده اید، حتما به مواردی برخورد کرده اید که شما را اذیت کرده است. در این مقاله به مواردی از این دست می پردازیم و راهکاری را برای رفع آن ارائه می دهیم.

عدم شناخت محصول

بزرگترین و مهمترین دلیل در فروش یک دستگاه کارتخوان شناخت محصول است. وقتی شما شناخت کافی از دستگاه کارت خوان خود داشته باشید و مدل های دستگاه ها را کاملا با جزئیات مربوطه و تمامی امکانات و فواید استفاده از آن ها بشناسید، بهتر می توانید درباره آن با دیگران به مذاکره بپردازید و آن را معرفی نمایید و همچنین پاسخگوی سوالات باشید. بازاریابی کارتخوان بسیاری از همکاران عزیز بدون شناخت فنی مدل های مختلف دستگاه های کارتخوان خود و عدم شناخت از معایب دستگاه های  رقبا سعی دارند که درباره این دستگاه ها به مذاکره با خریدار بپردازند و آن را بفروش برسانند. متاسفانه به دلیل ضعف اطلاعات و ضعف شناخت نمی توانند به درستی مزایا و امکانات دستگاه کارتخوان را معرفی نمایند و در زمان معرفی اذیت می شوند. زمانی که یک مدل از دستگاه آن هم دستگاه پوز درست به خریدار شناسانده نشود معمولا امکان تقاضا و خریدش کاهش می یابد . بیشتر بخوانید: 5 راز مهم در بازاریابی دستگاه کارت خوان سیار

راهکار چیست؟

راهکار شناخت محصول مطالعه درباره مدل های دستگاه ها و امکانات و مزایای آن است و همچنین باید بدانید این مدل از دستگاه برای چه کسب و کارهایی مناسب است و خرید آن چه سودی برای خریدار دارد . بهترین راهکار آن است که هر مدل از دستگاه کارتخوان با دقت و جزئیات  مورد مطالعه قرار گیرد و اگر سوال یا ابهامی در هر یک از موارد مربوط به امکانات دستگاه های کارتخوان برایمان بوجود آمد درباره آن به تحقیق و تفحص بپردازیم.

عدم تسلط برمذاکره

بسیاری از نمایندگان وقتی می خواهند دستگاه کارتخوان را برای خریدار توضیح بدهند بدون هیچ گونه توجه و شناختی از خریدار شروع می کنند به توضیح دادن دست و پا شکسته امکانات دستگاه پوز و خلاصه چنان گرم حرف زدن و توضیحات خود می شوند که فراموش می کنند. خریدار یک انسان است که در مقابل آنها ایستاده و از حرف زدن زیاد حوصله اش سر می رود. مشتری که متوجه می شود فروشنده دستگاه فقط قصد توضیح و فروش را دارد به بهانه ای از خرید کردن امتناع می نماید و فروشنده می بیند بعد از یک مدت طولانی صحبت کردن خریدار با یک بهانه ایشان را ترک کرده نسبت به فروش سرد می شود و احساس بدی پیدا می کند .

راهکار چیست ؟

هیچ کسی دوست ندارد چیزی به او فروخته شود، همه دوست دارند خودشان خرید کنند. این قانون در خرید دستگاه کارتخوان هم وجود دارد. پس باید اصول و فنون مذاکره در فروش این دستگاه ها را یاد بگیریم و بر اساس اصول و فنون مذاکره اقدام به توضیح دادن و فروش دستگاه کارتخوان بکنیم. یادگیری زبان بدن در فروش کارتخوان و همچنین چگونه نشستن و کجا نشستن یا ایستادن در نزد خریدار همه و همه مواردی است که در فروش تاثیر گذارند. بدون یادگیری این موارد معمولا فروش های موفقیت آمیزی نخواهیم داشت. باید سعی کنیم اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم .

تمرکز

بسیاری از فروشندگان دستگاه کارتخوان اقدام به فروش دستگاه های مشابه در قبال همه خریداران می کنند. این بدان معنی است که فروشنده دستگاه کارتخوان عادت کرده است یا تمرکز خود را گذاشته است بر اینکه یک مدل خاص از یک دستگاه کارتخوان را بفروش برساند و این عمل برای او به یک عادت تبدیل شده است. حال هر خریداری که ایشان به او مراجعه می کند و یا درخواست دستگاه کارتخوان می نماید همان نسخه همیشگی را برای او می پیچد که متاسفانه گاها دستگاهی بفروش نمی رسد.

راهکار چیست ؟

خریدار را شناسایی کنید و بر اساس شناخت بدست آمده از خریدار دستگاه مناسب را به ایشان ارائه کنید. مثلث طلایی فروش را فراموش نکنید، اصل مذاکره در هر فروشی برد – برد است. هم خریدار باید از خرید خود منتفع شود هم فروشنده دستگاه کارتخوان. اگر دستگاهی بفروش رفت که هر یک از اضلاع این مثلث از فروش آن منتفع نشدند، این یک فروش غیر حرفه ای و غیر ارزشمند است که دوام آنچنانی نخواهد داشت و سودی حاصل نخواهد کرد. باید مخاطب خود را درست انتخاب کنیم و دستگاه مناسبی به ایشان ارائه کنیم. نباید تنها بر اساس عادات و کپی کاری و آنچه که یادگرفته ایم عمل کنیم .

عدم تمرکز

یکی دیگر از دلایلی که ما را از فروش دستگاه کارتخوان باز می دارد و ما را اذیت می کند آن است که به آن چه خود داریم توجه نمی کنیم و به دنبال داشته های دیگران هستیم. به زبان ساده بر روی خریداران و بازار بالفعلی که هم اکنون در اختیار داریم تمرکز نمی کنیم تا به همان ها دستگاه کارتخوان بفروشیم و فقط به دنبال خریداران جدید در دیگر بازارها هستیم که هنوز هیچ اعتمادی به ما ندارند و یا اینکه از بازار گرم خود شروع نمی کنیم و دنبال بازار سرد هستیم .

راهکار چیست ؟

در ابتدا بر روی خریداران بالفعل و اقوام و دوستان و آشنایان و خانواده آن ها تمرکز کنید و سعی نمایید که دستگاه کارتخوان را به آنان بفروشید. اگر اعتقاد دارید که دستگاه کارتخوان شما کیفیت مطلوبی دارد و هر مغازه داری باید یکی از آن را داشته باشد، پس چه کسی واجب تر از خانواده، اقوام، دوستان و آشنایان خریدارانی که قبلا از شما خرید کرده اند. اگر این کار را تمام کردید بعد از آن سعی کنید به سراغ بیمه گذاران بالفعل دیگر بروید.

آموزش

فروشنده دستگاه کارتخوان معمولا به دانسته های خود در طول سالیان تحصیل و کار اکتفا می کند و اطلاعات خود را به روز نمی نماید و همچنین سعی نمی کند که اطلاعات خود را افزایش دهد. گاهی اوقات به دلیل عدم آشنایی فروشنده دستگاه با خصوصیات و امکانات مدل های دستگاه ها نمی تواند آن را به درستی معرفی کند و به خریدار بشناساند. چون اطلاعات شما درباره دستگاه ها محدود است هر بار که از شما در این باره سوالی می شود شما اذیت می شوید و ناقص جواب می دهید یا از  جواب دادن طفره می روید و گاها چون مشاهده کرده ام متاسفانه می گویند این مدل از دستگاه در صنف شما بدرد نمی خورد و کلا قضیه را منتفی می کنند. همه این موارد باعث می شود که فروش اتفاق نیفتد و خریداران و بازار گرم شما یا از این مدل دستگاه کارتخوان منتفع نشوند و یا از سایر فروشندگان دستگاه های کارتخوان خرید کنند.

راهکار چیست؟

روی آموزش خودتان سرمایه گذاری کنید. در کلاس ها، سمینارها، همایش ها شرکت کنید. حتی اگر یک نکته یاد بگیرید همین نکته برای شما درآمدهای زیادی را به ارمغان می آورد. تا می توانید مطالعه کنید و کتاب ها را از دست ندهید. امکانات و خصوصیات دستگاه ها را مطالعه کنید و چیزی را از قلم نیاندازید. کارگاه های برگزاری شده توسط آیریک، کاتالوگ ها منابع ارزشمندی برای مطالعه و یادگیری درباره دستگاه های کارتخوان است.

 

همچنین با یک جستجو در اینترنت (سایت آیریک را پیگیری کنید) می توانید اطلاعات ارزشمندی کسب کنید. به دانسته های خود اکتفا نکنید. تشنه آموزش و دانستن باشید همین تشنه بودن و دانشجو بودن، شما را به روز نگه می دارد و موفق می گرداند. بازار هر روز در حال تغییر است شما باید برای تغییرات آماده باشید تا اذیت نشوید و به فروش موفقی دست پیدا کنید. اطلاعات دستگاه های کارتخوان را با زبان ساده برای بازار گرم خودتان و مشتریانتان ارسال کنید و آموزش های لازم را در این رابطه به آنها ارائه کنید.

هر چه اطلاعات به زبان ساده تر باشد موفقیت شما در فروش دستگاه کارتخوان بیشتر است . برای دریافت نمایندگی فروش کارتخوان و افزایش درآمد خود می توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید. 0313536

 

source: 5 نکته مهم که در پرزنت دستگاه کارتخوان شما را اذیت می کند


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : دستگاه ,کارتخوان ,خریدار ,اطلاعات ,شناخت ,امکانات ,دستگاه کارتخوان ,فروشنده دستگاه ,فروش دستگاه ,زبان ساده ,امکانات دستگاه ,فروش دستگاه کارتخوان ,فروشنده دستگاه کارتخوان ,پرزنت دستگاه کارتخوان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید نوبنیان فوتو تجهیز تولید و فروش دستگاه تی ال سی (Tlc) بهترین روانشناس تهران دنياي اطلاعات دارکر یک مهاجر ، یک دانشجو Enrique وکتور و گرافیک ایده های توسعه کسب و کار آنلاین از طریق سئو