بازاریاب کارتخوان هستید یا می خواهید به این حرفه وارد شوید؟ بد نیست قبل از اینکه کار خود را شروع کنید، 10 اشتباهی که در بازاریابی کارتخوان انجام می شود را بشناسید. آشنایی با این اشتباهات به شما کمک می کند در هنگام بازاریابی، هوشمندانه تر عمل کرده و بازدهی بالاتری در هنگام فروش داشته باشید.
نحوه بازاریابی دستگاه کارتخوان به گونهای است که قبل از هر اقدامی باید بازار هدف را شناسایی و به صورت دقیق آنالیز کنید. عدم شناخت دقیق از بازار هدف؛ وقت، هزینه و انرژی بازاریاب را هدر خواهد داد. این اشتباهی است که بسیاری از بازاریابان کارت خوان انجام می دهند و بدون توجه به بازارهای هدف و نوع برخورد با هر کدام از آن ها، کار خود را شروع می کنند. این اولین خطایی است که باید از آن اجتناب کنید تا در بین دیگر بازاریابان پوز در ایران، سرآمد شوید.
یکی از مهم ترین مسائلی که در بازاریابی کارتخوان اهمیت دارد، ارائه جزئیات و امکانات دستگاه است. با توجه به وجود رقابت بین شرکت های مختلف عرضه کننده کارت خوان، مدیر فروشگاه باید به نحوی متقاعد شود که دستگاه ارائه شده توسط شما، از دیگر کارت خوان ها بهتر است.
یکی از اصلی ترین کارهایی که باید برای نمایش مزایای رقابتی خود انجام دهید، نمایش و ارائه جزئیات به مشتری است. هیچ ویژگی مثبت یا منفی نباید از دید مدیر فروشگاهی که قصد خرید پوز سیار یا ثابت را دارد، پنهان باقی بماند. اگر با مشتری روراست باشید، راحت تر به شما اعتماد کرده و احتمال فروش کارتخوان نیز بیشتر خواهد شد.
یکی دیگر از خطاهای متداولی که یک بازاریاب کارتخوان در ایران انجام می دهد، در دسترس نبودن به صورت مداوم است. مشتری شما دوست دارد هر زمانی که تصمیم خود را برای خرید کارت خوان نهایی کرد یا سوالاتی در خصوص دستگاه داشت، بدون از دست رفتن وقت، آن ها را بپرسد. طبیعی است که اگر شما به عنوان بازاریاب کارتخوان در دسترس نباشید و نتوانید به او پاسخ دهید، احتمالا شانس فروش دستگاه را از دست می دهید. این دسترسی وما به معنای حضور نیست؛ می توانید به صورت آنلاین یا حتی تلفنی حضور خود را به خریدار کارت خوان نشان دهید.
پیگیری زیاد یا پیگیری نکردن، هر دو می توانند بازاریابی دستگاه کارتخوان را مختل کنند. اگر به صورت مداوم به سراغ فروشگاه هایی بروید که پیش از این محصولات خود را به آن ها ارائه دادهاید، ممکن است باعث اذیت آن ها شوید. در مقابل فراموش کردن هر کدام از آن ها نیز ممکن است یک شانس فروش کارت خوان را از شما بگیرد. در نتیجه بهتر است با برنامه ریزی عمل کنید. طبق برنامه به کسانی مراجعه کنید که هنوز اقدام به خرید دستگاه کارتخوان نکردهاند و علت را جویا شوید.
از اشتباهات رایج بازاریابان کارتخوان در ایران، عدم توجه به امانت داری اطلاعات مشتریان است. یک بازاریاب موفق از درز اطلاعات مشتریان خود جلوگیری می کند. این امانت داری هم به نفع خود بازاریاب است و هم اعتماد مدیر فروشگاه را در پی خواهد داشت. اگر قرار باشد اطلاعات یک کسب و کار را در اختیار دیگر بازاریابان کالا و خدمات مرتبط با کسب و کار قرار دهید، خیلی زود از گردونه کار اصلی خود یعنی بازاریابی کارتخوان خارج می شوید.
نداشتن استراتژی، مساوی است با شکست در فروش. به همین راحتی! اگر می خواهید از این اشتباه همیشگی بازاریابان دستگاه کارت خوان، فاصله بگیرید، در هر دوره زمانی استراتژی خاصی را در نظر بگیرید. این استراتژی می تواند یک برنامه ریزی برای سر زدن به اصناف مختلف باشد یا خیلی گستردهتر و حرفهایتر به آن نگاه شود.
بهتر است هر هفته یا هر دو هفته یک بار استراتژی قبلی خود را مورد بررسی قرار داده و ایرادات آن را مشخص کنید. با این کار می توانید به مرور بهترین استراتژی را برای پیشبرد فروش کارتخوان به کار ببرید. حتما در این زمینه با افراد با تجربه م و از راهکارهای آن ها استفاده کنید.
امروزه شبکه های اجتماعی به بخش غیرقابل انکار زندگی مردم تبدیل شدهاند. طرح ریزی نحوه بازاریابی دستگاه کارتخوان بدون در نظر گرفتن پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی در ایران، محکوم به شکست خواهد بود. یکی از اشتباهات رایج یک بازاریاب کارت خوان نیز عدم توجه به این ظرفیت است. اگر قصد دارید از دیگر بازاریاب ها پیشی بگیرید، این راهکار را فراموش نکنید.
در شبکه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و حتی لینکدین می توانید صاحبان کسب و کار زیادی را پیدا کنید که نیاز به دستگاه کارت خوان دارند. البته پیشنهاد این است که به جای تبلیغ کردن، از بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. روش کار به صورت ساده، این است که به جای تبلیغ، آموزش بدهید و از ویژگی ها و کاربرد های کارت خوان بگویید. با این روش احتمالا سریع تر مشتری پیدا می کنید.
هر روز متدهای بازاریابی به روز و مدرن می شوند. شاید اطلاعات تخصصی برای روش بازاریابی دستگاه کارتخوان را در کمتر سایت و کتابی پیدا کنید؛ اما اطلاعات کلی در مورد بازاریابی می تواند به روند فروش کارتخوان نیز کمک کند. در نتیجه باید به صورت روزانه مقالات عرضه شده در مورد بازاریابی کالا و خدمات را مطالعه کنید. در این صورت یک گام از رقبای خود جلوتر خواهید بود.
بهتر است خودتان را محدود نکنید. علاوه بر مطالعه مرتبط به حرفه خود یعنی بازاریابی، بهتر است مطالعات آزاد هم داشته باشید. رمز و راز نهفته ای در مطالعه بیشتر با قدرت بیان وجود دارد. به ویژه خواندن کتاب می تواند به افزایش دایره کلمات در ذهنتان کمک کند و در هنگام مذاکره برای فروش کارت خوان سیار یا ثابت به کمکتان بیاید.
اگر دوست دارید نکات مهمی از بازاریابی کارتخوان سیار بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله 5 راز مهم در بازاریابی دستگاه کارت خوان سیار را مطالعه کنید.
از مهم ترین موارد برای موفقیت در فروش کارت خوان، تحلیل رقبا است. این یک اشتباه رایج بین بازاریابان کارتخوان است که اصلا اطلاعاتی در مورد رقبای خود ندارند. تحلیل رقبایی که در حال فروش کارت خوان مشابه یا مربوط به دیگر برندها هستند، کمک بزرگی برای شماست. پایش رقبا به شما دیدگاه بهتری از میزان فروش، نوع استراتژی و میزان گستردگی کار می دهد. علاوه بر بازاریابان حضوری، بهتر است بازاریابان آنلاین را هم پایش کنید.
شاید برایتان خندهدار باشد؛ اما یادداشت موفقیت ها و شکست ها و حتی کوچک ترین تجربیاتی که از تعامل با مشتریان دارید، معجزه می کند. نحوه بازاریابی کارتخوان بسیار سیال است. شما باید خودتان روش اختصاصی خود را بسازید و این کار تنها با نوشتن تجربیات، تحلیل آن ها و رسیدن به راهکاری جامع و حرفه ای امکان پذیر است.
تجربیات امروزتان را خیلی زود فراموش می کنید. همین الان دست به کار شوید و آنچه امروز اتفاق افتاده را بنویسید و تجربه های مهمتان را بولد کنید. هر هفته این نوشته ها را مرور کرده و از آن ها در هفته بعدی استفاده کنید. معجزه بازاریابی به همین راحتی اتفاق میافتد.
در این مطلب به تعدادی از اشتباهات رایج در بازاریابی کارتخوان اشاره شد. عدم انجام موارد بیان شده بسیار ساده هستند. کافی است بخواهید، از این اشتباهات اجتناب کنید و خیلی راحت افزایش فروش پوز را ببینید. مطمئن باشید شما هم می توانید به موفق ترین بازاریاب دستگاه کارتخوان تبدیل شوید؛ البته زمانی که اشتباهات دیگر بازاریابان را انجام ندهید.
اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. تجربیات شما به رشد همه کمک خواهد کرد. همچنین می توانید تجارب دیگر همکاران را در قسمت نظرات مطالعه کنید.
درباره این سایت